Ute på travbanan…..

Från denna sida hittar vi en kommentar till den här låten:

När jag var liten ägde min farsa en studio och på den tiden cirkulerade det ett kassettband mellan olika studios och studiotekniker där man hade spelat in dom absolut sämsta låtarna och tagningarna man hade haft äran att få vara med om.
Vid ett tillfälle av tillfällig sinnesförvirring kastade farsan ut bandet genom fönstret från vår bil på en motorväg i Danmark. Så vårat exemplar av bandet for till dom sälla jaktmarkerna…
På bandet fanns bland annat en låt med den odödliga textraden ”Uuute på trrravbanan springer hästarna tramp, tramp, tramp!” och en tagning från någon låt där en studiotekniker på frågan från en sångare om det lät bra svarar: ”Inom parentes, det var det jävligaste jag har hört!”

Bandet var kanske det roligaste jag hört i hela mitt liv och nu undrar jag om någon där ute ligger och ruvar på ett exemplar och som kanske vill dela med sig av det i mp3-form.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Ute på travbanan…..

  1. Andreas skriver:

    Bwhahaha!! Sådär, nu blev jag på bättre humör direkt!

Kommentera

