Hemska barndomsminnen

Det händer att jag vaknar kallsvettig på natten med det här introt i mitt huvud. Jag vaknar och tror att jag är förflyttad tillbaka till Sovjet-Sverige igen och att det bara finns barnprogram halvfem och halvsex. Då var man tvungen att titta på såna här saker om man skulle se nåt på TV (varför såg man det ens egentligen?).

Jag och bröderna brukade sitta och vara fullkomligt rasande över det här introt för att vi tyckte det var så dåligt. Som sagt, allt var inte bättre förr… Värst var onsdagarna, för då var det fisk på skolan och Clownen Manne på TV på kvällen. Å vad jag avskydde onsdag…

Det här inlägget postades i Barn, Svenska. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Hemska barndomsminnen

  1. Andreas skriver:

    Den där känslan… så fort man öppnade skolans ytterdörr och klev in på onsdagmorgonen: torsk med purjo och kokt potatis. Neeeeej!!

Kommentera

