Discosoul på Candeliska

Det gick en Polly-reklam en gång i tiden, från planeten Candelia, där några artister sjöng låten ”Googli draxell” på låtsasspråk. Jag hade turen att hitta själva låtarna hos Sonny Luxo Lakes Lakonismer. Hittar tyvärr inte någon video på själva låten, vill minnas att det var en bit av den i en video, och att den var rätt fånigt rolig – så ni får hålla till godo med en intervju med Patrick Polly.

Det här inlägget postades i Dans. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Discosoul på Candeliska

  1. Videon har jag inget minne av, men de hade en hel del siluetter och andra reklamaffischer kring samma tema, så det är inte omöjligt. Skulle vara kul att se den, om det nu fanns en. 🙂

    Och tack för länken Matte, även om jag blir lite fundersam när du kallar MIG för Sonny Luxo? Eller är det bara en felskriven länk?

  2. Matte Matik skriver:

    Oh, sorry ”Sonny”… Det var jag som skrev för snabbt. 😀
    Vad gäller ”videon” tänker jag på själva reklamvideon där en bit av ”Googli Draxell” framförs. Den har jag ett tydligt minne av. En hel video till låten har jag ingen aning om de gjorde.

  3. Ahh, då finns den nog på lite gamla VHS-band runt om i landet. Kanske Candela själva vill släppa videon också? Dock inte vidare troligt, tyvärr… :-/

    Men har de spelat in tillräckligt till en reklamvideo så finns det nog nästan en hel video. För har man väl gjort arbetet med att skapa en studie/diskomiljö så passar man nog på att filma mer än 3 minuter…

  4. Matte Matik skriver:

    Man tycker det va? Sen kanske den inte släppts offentligt. Tänk om en sån skatt kunde läcka ut på nätet såhär 10-15 år senare…

Kommentera

