Nina Hagen själv

Och inspirerad av gårdagens Meduza-snusk var jag tvungen att kolla in några Nina Hagen-videos – för att se lite mer i detalj vad det var för dam han förklarade sin kärlek till. Jag visste ju att hon var en smula speciell, och att hon hade viss röstskolning, men alltså den här livevideon nedan är ju fantastisk! Och förfärlig, på samma gång – men sånt gillar ju jag. Så jag säger – fantastiskt! Det här är konst! Och då snackar jag inte konst av slaget bajs på burk, nåt som vem som helst kan göra som bara är uppseendeväckande – för Nina Hagen var definitivt uppseendeväckande på sin tid. Att bara vara uppseendeväckande kan man däremot vara utan att ha talang. I mitt tycke är det faktiskt ingen konst att bara provocera (pun intended!). Nina Hagen gör dock tekniskt väldigt avancerade saker med sin röst. Säga vad man vill om VAD hon gör, men det kräver talang. I like it, och jag kommer definitivt att kolla upp den här damen mer noggrannt. Nina Hagen FTW!!!

Min gissning är att Berinder inte gillar det här, eller? Visst finns det vissa likheter med Ika i rutan?

Det här inlägget postades i Bisarrt, Konst. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Nina Hagen själv

  1. Berinder skriver:

    Jag. Förstår. Inte.

    *fosterställning*

Kommentera

