Helen Sjöholm – Kåta Maja


Har alltid tyckt att Helen är en fantastisk sångerska, även om BAO och liknande är alldeles för mycket svensktopp för min smak. Men hon kan sin sak. Om jag hade druckit kaffe när jag hittade den här låten hade jag nog satt i halsen, men som tur var gjorde jag inte det. Inte trodde jag det här om Sjöholmskan, den saken var klar.

Om jag tycker det är dåligt och larvigt? Nej hon höstade snarare in en massa bonuspoäng! Artister som har självdistans och mod nog att sjunga snuskvisor offentligt får alltid bonuspoäng av mig! Sen lärde jag mig ett nytt ord också – kussimurra visste jag, men ”kuskilaban” hade jag aldrig hört.

Jojje Wadenius ska tydligen vara med på ett hörn här också. Låten är ett dolt bonusspår på hennes CD ”Visor” och ska tydligen gå att hitta om man spolar bakåt, innan första låten börjar.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

